מכללות מה”ט: מכשירים את דור העתיד במקצועות הטכנולוגיה
מה״ט – המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע.
מכללת מהט הינה גוף ממשלתי שמטרתו העיקרית היא – הכשרה מקצועית ומפוקחת של הנדסאים וטכנאים מוסמכים במכללות השונות בארץ, המשלבים מגוון רחב מאוד של תחומי ידע ומסלולים.
מה״ט: מהם המטרות והיעדים של גוף זה?
- להכשרה ולימוד של מקצועות הטכנולוגיים חשיבות מכרעת על התעשייה בישראל, ולכן יש צורך ממשי לעודד את דור העתיד ללמוד מקצועות אלה באופן מסודר.
- המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע (בקיצור: מה״ט) שם לו ליעד להנגיש את מעגל הלומדים במסלול הנדסאים וטכנאים מוסמכים לאוכלוסיות בעלות שיעור השתתפות נמוך בכוח העבודה, ולמצב מקצועות כמו הנדסאי או טכנאי מוסמך בארץ. ובנוסף:
- לתת לאוכלוסיית הלומדים מענה השכלתי ו/או מקצועי במקצועות טכנולוגיים שונים.
- הרחבת מעגל הלומדים במסלול הנדסאים וטכנאים מוסמכים.
- להגדיל את מספר הבוגרים מקבלי הדיפלומות.
- להעלות את רמת הידע המקצועי בארץ בעזרת לימודים מכוונים לתעשייה ומפעלים
מהם תחומי האחריות של מה״ט?
מכללות מה”ט הן למעשה זרוע הביצוע של הלימודים עצמם, כשתחומי האחריות של מה״ט הינם:
- קביעת תכני הלימוד
- שעות הלימוד
- אופי הלימודים (בוקר או משולב ערב)
- מבחנים פנימיים
- מבחנים חיצונים ופרויקטים
- אישור הדיפלומה – לבוגרים
תהליך קבלת הדיפלומה מטעם מכללות מה״ט
- סטודנט שלומד באחת מהמכללות המאושרות ע”י מה”ט נבחן בבחינות פנימיות או חיצוניות במכללה בהם הם לומדים או באחת המכללות המפוקחות הסמוכות למקום לימודיהם.
- בסוף הלימודים הסטודנט עובר מבחן מעשי – הגשת פרויקט גמר – אם הוא עבר בהצלחה את הבחינות החיצוניות ואת פרויקט הגמר (בציון עובר) הוא מקבל דיפלומה במסלול הלימודים שלו, מאת מה״ט.
אחוז המסיימים הארצי במכללות מה”ט (מסה”כ המתחילים) עומד על כ- 59%. מכללת אתגר, לה מספר שלוחות ברחבי הארץ, נמצאת באשכול הגבוה ביותר מעל הממוצע הארצי.
הסיבה לכך היא אופי הלימוד במכללת אתגר:
- שעות תרגול וחזרה בכל המקצועות
- איכות מרצים גבוהה
- חומר לימוד רלוונטי לשוק העבודה
- יחס אישי לכל סטודנט תוך התחשבות בצרכיו האישיים