fbpx

אז מה נכון לך ללמוד? אנחנו נעזור לך

מהרו להרשם כבר עכשיו, אנו נחזור אלכם ונדאג שמקומכם שמור איתנו.

    חייל משוחרר ? לקראת שחרור ?

    מגיע לך עד 80% מימון מטעם הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים * עד 5 שנים מהשחרור

      הגה מושך או “זורק” מדוע ולמה?

      למרות שעולם הרכב הולך ומתקדם, כל עוד הרכב “מחובר” לכביש עם גלגלים התופעה של הגה זורק תמשך, כלומר עד שננהג על רכבים מעופפים התופעה תמשיך להתקיים.

      רכבים מעופפים

      התופעה גורמת לנו להרגיש שאין לנו שליטה על הרכב, שלאוטו יש “רצונות משלו”. הסיבה הראשית שנרגיש ברכבים חדשים שאין לנו שליטה על הרכב כשמערכות התיקון האקטיבי בהגה מתערבות לנו בנהיגה ולכן אנו נרגיש תחושה של איבוד

      “השליטה” בהגה. בעבר תפקיד מערכות אלו היה לזהות סטייה ולהתריע על סטייה מהנתיב אך כיום הדור החדש של מערכות אלו תפקידים לוודא שלא נסטה מהנתיב ללא איתות ולכן כאשר נסטה מהנתיב הם “מתנגדים” באמצעות הפניה פיזית של גלגל ההגה כדי למנוע מעבר נתיב, אך כמובן דבר זה אינו תקלה תמיד נוכל להתגבר על הלחץ שמפעילה המערכת ולכוון את ההגה כפי שאנו רוצים

      הגה זורק

      אך כמובן יכולים להיות עוד מספר סיבות להגה “זורק”/מושך הסיבה השכיחה היא פנצ’ר (תקר) באחד הגלגלים או לחץ אוויר לא נכון באחד הגלגלים, בזמן הנהיגה נרגיש שההגה “מושך” או רועד.

      היום ברוב המכוניות החדשות חיישן לחץ אוויר יידלק להתריע שחסר אוויר חיישן לחץ אוויר החיישן ידליק נורת התראה כפי שמופיעה בתמונה.

      החדשות חיישן לחץ אוויר יידלק

      הפתרון פשוט לביצוע יש למלא אוויר לפי הוראות יצרן ולבסוף יש לאפס את החיישן לאחר המילוי .

      תופעה נוספת היא חוסר איזון בגלגלים, בזמן תיקון התקר מבצעים איזון גלגלים במכונה מיוחדת ומוספים משקולות לאיזון הגלגל (איזון סטטי ואיזון דינמי), אך שהגלגל מקבל מכות הוא מתעוות והאיזון לא נשמר ולכן תופעה זו במהירות נמוכה אינה מורגשת אך ככל שנסע מהר יותר התופעה תורגש יותר.

      איזון גלגלים

      הפתרון: יש לבצע איזון גלגלים בפנצ’ריה הסמוכה.

      עוד תופעה שתגרום להגה רועד או מושך הוא כיוון פרונט אותו יש לבצע במוסך מורשה ובהתאם להוראות יצרן, ישנם מספר זוויות שיש לכוון את החלק הקדמי של הרכב האחראי על ההיגוי את  תופעה זו ממליץ לבצע לאחר בדיקת התקלות שציינתי למעלה. את כיוון הפרונט יש  לתקן מכיוון שזוויות המגע בין הצמיג לכביש השתנתו נגרם לרוב: נסיעה בכבישים משובשים ביותר, או היתקלות חזקה במכשולים כמו פסי האטה, בורות בדרך , פגיעה באבני שפה, או בעמודים, וכן לאחר תאונת דרכים,

      הרכב עלול בהחלט להיפגע ונדרש כיוון פרונט

      כיוון פרונט

      תופעה נוספת והפחות שכיחה היא מסרק ההגה, את תופעה זו ניתן לזהות לרוב כאשר ההגה נהיה “קשה” יותר או שנהייה בו “חופש” אנו מבצעים סיבוב של קטן של ההגה ואין תנועה, לעיתים גם יהיה רעש של נקישות ממסרק ההגה (לעיתים תהיה שחיקה לא אחידה בצמיגים).

      מסרק ההגהתקלה הקשורה למסרק הגה

       

      תקלה הקשורה למסרק הגה שנבדקת בכל “טסט” שאתם מבצעים היא חופש ב”תפוח” הגה אומנם הם נקראים תפוחים אך לחלוטין אינם מומלצים לאכילה הם נקראים כך לאור צורתם הדומה לתפוח (דבר הניתן לוויכוח).

      למסרק ההגה

      תפקדים לחבר בין הגלגלים למסרק ההגה, וכאשר יש בהם חופש כאשר נסובב את ההגה נרגיש שההגה לא מגיב ישירות.

      מסרק הגה תפוחים

      ההגה הוא מוטת השליטה שלנו ברכב,

      ההגה הוא מוטת השליטה שלנו ברכב, ולכן הוא אחד המרכיבים החשובים שיקבע לאן מועדות פנינו בכביש ולכן אין לזלזל בכל אחד התקלות שציינתי כאן.

      ללא שום קשר סעו בזהירות.

      קורס הנדסאי רכב – לחץ כאן

      Spread the love
      × כיצד נוכל לעזור?