אז מה נכון לך ללמוד? אנחנו נעזור לך
מהרו להרשם כבר עכשיו, אנו נחזור אלכם ונדאג שמקומכם שמור איתנו.
תיאור

לחץ ושחיקה בסביבה המקצועית ובקריירה

תפקיד משמים וטכני מתסכל את העובד, תפקיד שגבולות סמכויותיו לא ברורות מוביל לתסכול וכעס ולאי שקט ארגוני. תפקיד שיש בו דרישות רבות מידי ביחס לזמן העבודה המוקצב יביא לשחיקה ואף לקריסה בריאותית של העובד. כל אלו מובילים לתוצאה סופית מצערת – לחץ ושחיקה מקצועית.

בחברה הישגית, תחרותית ומשתנה ללא הרף מצפים מאתנו (ואנו מעצמנו) להצליח תמיד בהתמודדויות הרבות שהחיים מזמנים לנו-בזוגיות, בהורות ובמקום העבודה. ציפיות אלו לבדן מייצרות לחץ מצטבר שפוגעות בבריאות שלנו ובכל הקשור למקום העבודה הן משליכות ללא ספק על יכולותינו למצות באופן מיטבי את היכולות המקצועיות והאישיות הטמונות בנו. קיימת חוסר התאמה בין המערכות הביולוגיות בגופינו כבני אדם לבין האתגרים הרבים והמורכבים שהחברה המודרנית/מערבית מציבה בפנינו, על פי כלל המחקרים, איננו בנויים פיזית ונפשית להתמודד עם רמות סטרס כה גבוהות ולאורך זמן כה רב.

התוצאה – חרדות, מתחים, התפתחות מחלות נפשיות, מחלות שמאפיין אותן לחץ וכעסים, אי שקט פנימי וחוסר יכולת להתרכז במשימות או במחשבה כמו גם בעיות בתקשורת עם אחרים (הצוות-המנהל-הלקוחות-הספקים).

הקורס יסקור בתחילתו את מגוון האספקטים הבריאותיים הנפגעים כתוצאה מהלחץ והשחיקה בעבודה ובחיים בכלל. בהמשכו, נעקוב אחר הסיבות והגורמים הרבים ללחצים ושחיקה במקום העבודה והמאופיינים ברגשות רבים ומגוונים–מרירות , תסכול, כעס, חרדה, דיכאון, ערעור הביטחון העצמי ומכאן הדרך קצרה לפגיעה בסדר גודל משתנה במוטיבציה של העובד וביכולתו האינטלקטואלית והרגשית לבצע את המשימות והאתגרים המוצבים בפניו (עמידה במדדים למשל). לאחר מכן, נדון בהרחבה בסוגי הלחצים במקום העבודה ומאפייניהם (“לחצים מאתגרים” למול “לחצים מעכבים”) וההשלכות הספציפיות של כל אחד מהם.

ננתח בהרחבה את הסיבות ללחצים של העובד:

  1. חוסר במשאבים מתאימים לביצוע העבודה.
  2. בקרות ניהוליות לא יעילות מצדם של המנהלים וההנהלה(למשל – תכופות מידי).
  3. מדדים שמוצבים בפני העובדים ואינם ניתנים להשגה וחיבורם לתמרוצים החומריים פוגע בעובד.
  4. מנהלים שמתנהלים בחוסר אמון למול עובדיהם ונוצרת אווירה שאיננה מעצימה את העובד.
  5. ארגון שלא מפתח ולא מעשיר את העובדים שחשים ככאלו המונעים “ככלים על לוח שח-מט”.
  6. אי שיתוף העובדים במידע – ארגון שאיננו שקוף.
  7. ארגון שלא מכבד את זמנו הפרטי של העובד ובכלל את היותו של העובד גם אדם!! (פגיעות בפרטיות, בזכויות העובד הכי בסיסיות, התעמרות בעובד).
  8. מחסור בהדרכות והכשרות שיש בהם כדי להגביר את רמת הידע והמיומנות של העובד ובכך להגביר את הביטחון העצמי שלו בהתמודדותו למול הלקוחות או המתחרים-עובד שאין לו ביטחון ביעלותיו המקצועיות נמצא במצב של אי ביטחון וחשש מתמיד.
  9. כאשר המנהלים לא מכבדים ולא מוקירים את הידע והמומחיות שהעובד צבר לאורך השנים והשקיע בהשגתם מאמצים רבים-זה מתסכל ומכעיס מאוד וגורם לזרות וניכור רגשי מהארגון.
  10. יחס מפלה ולא הוגן כלפי העובדים.
  11. שכר והטבות חומריות אחרות שאיננו מכבד כלל ועיקר את הידע הרב המצוי אצל העובד והדרישות המוצבות בפניו .כעסו של העובד מופנה פעמים רבות כלפי מנהליו וגם !!! כלפי הלקוחות.
  12. פרק שלם יוקדש לקשר בין הלחץ והשחיקה לבין התפקיד עצמו-תיאור התפקיד ומאפייניו, גבולות הסמכות והאחריות של התפקיד, ההתאמה בין התפקיד ודרישותיו לניסיונו והשכלתו של העובד.

לקבלת פרטים נוספים אודות קורס

עוד שיכול לעניין אותך

אז איזה תעודה אתה מחפש?
שם הקורס תאריך פתיחה תאריך סיום שעות לימוד ימי לימוד כמות שעות כמות ימים מיקום מחיר
קבלת החלטות-לגמול השתלמות 10/03/2024 17/03/2024 שעות לימוד -  08:00-16:00 ימי לימוד - ראשון שלישי רביעי חמישי כמות שעות -  40 שעות כמות ימים - 5 ימים מיקום -  ירושלים מחיר -  ₪600
לתשלום
לעוד פרטים