אז מה נכון לך ללמוד? אנחנו נעזור לך
מהרו להרשם כבר עכשיו, אנו נחזור אלכם ונדאג שמקומכם שמור איתנו.
תיאור

הבנת התנהגות ארגונית ושיפור יחסי עובד – מעסיק ככלי לקידום העסק

התנהגות ארגונית פרושה מכלול של דפוסי התנהגות, נורמות והיבטים ארגוניים המתרחשים בארגונים ומקומות עבודה- בעצם כל מה שמייצג את הצד ההתנהגותי. אי אפשר להצליח בניהול (לעמוד במבחן התוצאה) מבלי לתת את הדעת על הגורם האנושי; דיקטטורה, מסתבר, לא תעבוד לאורך זמן. אחת הבעיות הקשות בארגון הוא הטיפול בגורם האנושי, מקצוע זה בא למעשה לטפל בבעיות ההתנהגותיות.

התנהגות ארגונית הכרחית לכל ארגון וניהול, הן למעסיק והן לעובד. כל מנהל וכל עובד צריך למצוא את כללי ההתנהגות הארגוניים שלו ולא על מנת “להתנהג יפה” אלא בכדי להביא לתוצאות (מדדים כלכליים).

הקורס עוסק בהכרת התחום החדש יחסית של ההתנהגות הארגונית שצמח מן הסוציולוגיה התעשייתית והפסיכולוגיה התעשייתית – כלכלת הפירמה ותורת הניהול.

בקורס נבחן את מפגש העובד עם ארגון העבודה – מפגש שנוצר מן הצורך ההדדי להשיג יחד מטרות משותפות בסביבה העסקית תחרותית של הארגון. בקורס נעסוק בסוגיות חשובות המעסיקות כל ארגון –כיצד לקיים סדר ארגוני אפקטיבי. הדרך הנאותה לקבלת ההחלטות, תהליכי הפיקוח, התקשורת הארגונית, המוטיבציה, ההנעה והתגמול, המנהיגות, הערכים המאפיינים את התרבות הארגונית. בקורס התנהגות ארגונית נלמד על שיטות מעשיות לטיפול במשברים ארגוניים ולפיתוח ארגונים.

המרכיבים של התנהגות ארגונית:

  1. פסיכולוגיה – מבנה האישיות של כל עובד ומעביד.
  2. סוציולוגיה – פוליטיקה של הארגון, עבודה בצוותים.
  3. מדע המדינה – סוגיות הקשורות למדע המדינה שמשפיעות על ההתנהגות.
  4. יחסי עבודה – איך מודיעים על פיטורין, צמצומים.
  5. כלכלה עבודה – תגמול עובדים.

ההתנהגות הארגונית עוסקת במספר תחומים:

  1. קונפליקטים בין עובד למעביד.
  2. מאבקי או מוקדי כוח.
  3. שימור עובדים, הנעת עובדים (מוטיבציה).
  4. אופן קבלת החלטות.
  5. בעיות התנהגותיות הקשורות לשינויים ארגוניים.
  6. ניהול משאבי אנוש – ראיון עובדים.

דוגמאות

1 .ראיון עבודה: לראיון עבודה יש את הצד הטכני שהוא קורות חיים, תעודות השכלה, מבחנים ועוד.

וכן יש את הצד האנושי. אף תעודה או מבחן לא תוכל להחליף את המראיין.

ראיון – שיחה אפקטיבית שבאמצעותה המיון יהיה ע”פ היכולת שלך לבצע שיחה ע”פ כללי התנהגות מסוימים. אי התאמה לתפקיד יכול להיות מקצועית וגם חברתית.

ככל שיש יותר כלים ארגוניים, אפשר להעריך טוב יותר את המרואיין.

לכן, לא רק המרואיין צריך לדעת את הכללים. גם המראיין חייב לדעת אילו שאלות לשאול, כיצד

לשאול אותן, כיצד לפרש את התנהגותו של המרואיין ולהימנע מסטריאוטיפים.

2 .דוגמה נוספת היא משא ומתן

ככל שהמנהל רחב אופקים, הוא יוכל לעלות על יותר נקודות תורפה.

קוד אתי של חברה יכול גם הוא להיות קשור לכללי ההתנהגות. התנהגות ארגונית קשורה גם לתרבות שבה נעשים העסקים. מטרת הכללים ההתנהגותיים היא לא סדרת חינוך אלא ההבנה שבאמצעות כלים אלו נוכל להשיג תוצאות או מדדים – למכור מוצר להשיג רווח ועוד. לכל פעולה ניהולית, יש בצידה כללים להתנהגות: יחסי עובד-מעביד, עובד-ספק וכו’.

לתשלום

לקבלת פרטים נוספים אודות קורס

עוד שיכול לעניין אותך

אז איזה תעודה אתה מחפש?
שם הקורס תאריך פתיחה תאריך סיום שעות לימוד ימי לימוד כמות שעות כמות ימים מיקום מחיר
קבלת החלטות-לגמול השתלמות 10/03/2024 17/03/2024 שעות לימוד -  08:00-16:00 ימי לימוד - ראשון שלישי רביעי חמישי כמות שעות -  40 שעות כמות ימים - 5 ימים מיקום -  ירושלים מחיר -  ₪600
לתשלום
לעוד פרטים