שיפור יחסי עבודה בין קולגות, עובדים ומעסיקים עם תקשורת ארגונית
תקשורת ארגונית היא שיח דו כיווני שמתקיים בין ההנהלה לבין העובדים, בכל הרמות ובכל הדרגים. תקשורת ארגונית תקינה מאפשרת לעובדים ולמנהלים לסגל לעצמם סגנונות דיבור והתנהגות המתאימים לאנשים, למצבים שונים ולאופי העבודה. במצב בו כולם עסוקים בעבודה השוטפת היומיומית, מאפשרת התקשורת הארגונית יצירת שפה ארגונית אחידה אשר תשפיע על תחושת השייכות והגאווה הארגונית של העובדים (מנהלים וזוטרים כאחד).
כמה פעמים קרה לך, שלא הבנת את מה שהמנהל שלך ביקש ממך? כמה פעמים קרה לך, שהקולגות שלך או המנהל שלך הטילו פעמים רבות ביקורת כלפיך בסגנון: “יש לך בעיה של סדר וארגון. לטובתך, כדאי שתעשה משהו לגבי זה…” או “את/ה לא יודע/ת לעבוד.”
הידעת, ששימוש מרובה “בביקורת לא בונה” (המתמקדת בחסרונותיו של העובד), רק תגרום לו לעיינות ואף תוריד לו מוטיבציה ואת השאיפה להצטיין וזה יפגע בארגון ובאלה שניזונים ממנו.
הקורס מרתק ומועבר באמצעות מצגות, סרטונים, קטעי הומור, סימולציות, דיונים ודילמות בהשתתפות הלומדים.
שאל/י את עצמך:
- האם קיימים מתח, עויינות, חוסר מוטיבציה ומרמור בקרב העובדים אצלך בארגון?
- האם המסרים שעוברים מהדרג הניהולי לדרג המבצע (העובדים) מובנים לעובדים ?
- האם התקשורת בארגון שלך מכבדת ומניעה את העובדים ?
- האם הלקוחות החוץ ארגוניים (אזרחים, ספקים) כועסים וממורמרים על הארגון? אם ענית “כן”, אזי יש בעיה בתקשורת הארגוני והקורס הזה הוא בדיוק בשבילך.
- למה ללמוד תקשורת ארגונית ? תקשורת ארגוני לקויה עלולה לגרום “לדברים להיתקע”, לשירות גרוע, לחוסר מוטיבציה אצל העובדים, לעוינות, ללחץ ושחיקה, למתח, לתחלופת עובדים “כל שני וחמישי” ואפילו “להתמוטטותו” של הארגון.
בקורס זה, נקבל כלים ליצירת תקשורת ארגונית אפקטיבית, שיסייעו לנו בעבודה היומיומית. בין היתר נלמד על:
- תפקידי התקשורת בארגון.
- גישות תיאורטיות בתקשורת ארגונית.
- זרימת מידע בארגון הפורמאלי ובארגון הא-פורמאלי.
- ליקויים בתהליכי תקשורת.
- אבחון האפקטיביות של התקשורת הארגונית.
- עיצוב ערוצי תקשורת ארגונית.
- התקשורת והגורם האנושי בארגון.
- הבנת מקורות של חסמי תקשורת ודרכים להתמודדות אפקטיבית.
לקבלת פרטים נוספים אודות קורס

עוד שיכול לעניין אותך
רציונל הקורס: ארגון הבריאות העולמי הכריז על דיכאון כעל המגיפה של המאה ה 21 אחד מכל 5 בוגרים סובל מדיכאון ,הסיכוי לניסיון עובדני גבוה פי 14 מקרב מי שסבלו מהפרעת דיכאון . התאבדות הנה סיבת המוות השניה בקרב צעירים בני 15-24 (סיבת המוות הראשונה הינה תאונת דרכים) בשנים האחרונות אנו עדים לעליה במאות אחוזים בניסיו...
תיאור כללי של מטרות הקורס דרכי התמודדות במצבים משתנים, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, הכרות עם תהליכי קבלת החלטות. קבלת החלטות בסביבה ארגונית משתנה, קבלת החלטות במשא ומתן, פתרון בעיות והתמודדות עם קונפליקטים. נושאי הקורס העיקריים: מבוא. תהליך קבלת החלטות. הקשר בין בעיה לקבלת החלטות שיטות כמותיות ...
תיאור כללי של מטרות הקורס "אינטליגנציה רגשית היא יכולת האדם לנטר את רגשותיו ורגשות האחרים, להבחין בין רגשות שונים ולעשות שימוש במידע זה להכוונת חשיבותו ופעולותיו" – (סאלוביי ומאייר, 1990) אינטליגנציה רגשית משחררת את היכולת להבין, לזהות ולהשתמש ברגשות באופן מושכל, עפ"י בחירה. לכל אחד מאיתנו הרבה אינטליגנ...
קורס אסרטיביות עוסק בדרכים בהן אנו יכולים לשפר את חיי היום יום שלנו, את יחסינו עם הזולת ואת סיכויי ההצלחה שלנו באמצעות סיגול תפישה חדשה של עצמינו, ובניית מימד רגשי ותודעתי לבניית ערך עצמי. קל לנו לזהות אסרטיביות אצל אנשים בסביבתנו. אסרטיביות היא אחת התכונות הבולטות ביותר באנשים בעלי יכולת הנהגה משום ש...
שימוש בכלי גישור כאמצעי ליישוב מחלוקות קורס גישור מקנה כלים מעשיים בישוב קונפליקטים וסכסוכים. הקורס יעסוק בנושאים הקשורים למערכת המשפט והבנתה, אינטליגנציה רגשית, גישור פנים ארגוני וכלים יישומיים. וכן בכל חוקיות ואתיקה המגשר. הקורס נותן מענה רחב ומעשיר את הידע והפרקטיקה לכלל המשתלמים בקורס אודות הגי...