
הבנת התנהגות ארגונית ושיפור יחסי עובד – מעסיק ככלי לקידום העסק
התנהגות ארגונית פרושה מכלול של דפוסי התנהגות, נורמות והיבטים ארגוניים המתרחשים בארגונים ומקומות עבודה- בעצם כל מה שמייצג את הצד ההתנהגותי. אי אפשר להצליח בניהול (לעמוד במבחן התוצאה) מבלי לתת את הדעת על הגורם האנושי; דיקטטורה, מסתבר, לא תעבוד לאורך זמן. אחת הבעיות הקשות בארגון הוא הטיפול בגורם האנושי, מקצוע זה בא למעשה לטפל בבעיות ההתנהגותיות.
התנהגות ארגונית הכרחית לכל ארגון וניהול, הן למעסיק והן לעובד. כל מנהל וכל עובד צריך למצוא את כללי ההתנהגות הארגוניים שלו ולא על מנת “להתנהג יפה” אלא בכדי להביא לתוצאות (מדדים כלכליים).
הקורס עוסק בהכרת התחום החדש יחסית של ההתנהגות הארגונית שצמח מן הסוציולוגיה התעשייתית והפסיכולוגיה התעשייתית – כלכלת הפירמה ותורת הניהול.
בקורס נבחן את מפגש העובד עם ארגון העבודה – מפגש שנוצר מן הצורך ההדדי להשיג יחד מטרות משותפות בסביבה העסקית תחרותית של הארגון. בקורס נעסוק בסוגיות חשובות המעסיקות כל ארגון –כיצד לקיים סדר ארגוני אפקטיבי. הדרך הנאותה לקבלת ההחלטות, תהליכי הפיקוח, התקשורת הארגונית, המוטיבציה, ההנעה והתגמול, המנהיגות, הערכים המאפיינים את התרבות הארגונית. בקורס התנהגות ארגונית נלמד על שיטות מעשיות לטיפול במשברים ארגוניים ולפיתוח ארגונים.
המרכיבים של התנהגות ארגונית:
- פסיכולוגיה – מבנה האישיות של כל עובד ומעביד.
- סוציולוגיה – פוליטיקה של הארגון, עבודה בצוותים.
- מדע המדינה – סוגיות הקשורות למדע המדינה שמשפיעות על ההתנהגות.
- יחסי עבודה – איך מודיעים על פיטורין, צמצומים.
- כלכלה עבודה – תגמול עובדים.
ההתנהגות הארגונית עוסקת במספר תחומים:
- קונפליקטים בין עובד למעביד.
- מאבקי או מוקדי כוח.
- שימור עובדים, הנעת עובדים (מוטיבציה).
- אופן קבלת החלטות.
- בעיות התנהגותיות הקשורות לשינויים ארגוניים.
- ניהול משאבי אנוש – ראיון עובדים.
דוגמאות
1 .ראיון עבודה: לראיון עבודה יש את הצד הטכני שהוא קורות חיים, תעודות השכלה, מבחנים ועוד.
וכן יש את הצד האנושי. אף תעודה או מבחן לא תוכל להחליף את המראיין.
ראיון – שיחה אפקטיבית שבאמצעותה המיון יהיה ע”פ היכולת שלך לבצע שיחה ע”פ כללי התנהגות מסוימים. אי התאמה לתפקיד יכול להיות מקצועית וגם חברתית.
ככל שיש יותר כלים ארגוניים, אפשר להעריך טוב יותר את המרואיין.
לכן, לא רק המרואיין צריך לדעת את הכללים. גם המראיין חייב לדעת אילו שאלות לשאול, כיצד
לשאול אותן, כיצד לפרש את התנהגותו של המרואיין ולהימנע מסטריאוטיפים.
2 .דוגמה נוספת היא משא ומתן
ככל שהמנהל רחב אופקים, הוא יוכל לעלות על יותר נקודות תורפה.
קוד אתי של חברה יכול גם הוא להיות קשור לכללי ההתנהגות. התנהגות ארגונית קשורה גם לתרבות שבה נעשים העסקים. מטרת הכללים ההתנהגותיים היא לא סדרת חינוך אלא ההבנה שבאמצעות כלים אלו נוכל להשיג תוצאות או מדדים – למכור מוצר להשיג רווח ועוד. לכל פעולה ניהולית, יש בצידה כללים להתנהגות: יחסי עובד-מעביד, עובד-ספק וכו’.
לקבלת פרטים נוספים אודות קורס

עוד שיכול לעניין אותך
רציונל הקורס: קיימת חשיבות להרחבת הידע הבסיסי והעשרת השפה, לשם שיפור השיח והתכתובת באנגלית. שימוש בשפה האנגלית במקום העבודה הפך לכלי יום יומי בעולם הגלובלי שבו אנו חיים. קשרי הגומלין בין הארגונים בארץ לבין חברות בחו"ל מחייב את העובדים בידיעת השפה האנגלית . כיום ברוב מקומות העבודה ישנו מגע ע...
מבוא לפייתון- מוכר לגמול השתלמות מטרות הקורס הינן ידע בשפת התכנות הוא קריטי להבנת שוק התעשייה והטכנולוגיה העדכנית בסקטורים השונים, התוכנית שגובשה בת 40 שעות כדי להקיף את כל הידע הבסיסי בשפת הפיתוח הנפוצה והרווחת פייתון. קהל יעד טכנאים, הנדסאים ומהנדסים בעלי זיקה למקצועות מחשוב, מקצועות טכניי...
קורס מבוא לסייבר- מוכר לגמול השתלמות מימד הסייבר מקיף את כל העשייה המקצועית היום. ידע בעולם הרחב הזה קריטי להבנת הסכנות והאיומים, תפעול מקצועי והתנהלות אחראית של כלל הגופים העסקיים והתעשיות השונות. התוכנית שגובשה בת 100 שעות כדי להקיף את כל הידע הבסיסי הנדרש בעולם הסייבר. קהל יעד טכנאים, הנד...
קורס דאטה אנליסט- מוכר לגמול השתלמות היום זה כבר מובן וברור שקבלת החלטות ניהוליות צריכה להתבסס על מדדים ונתונים מדויקים ולא רק על תחושות ואינטואיציה. אנליסט המידע והנתונים הוא התפקידן האחראי בתעשייה על איתור, עיבוד, ניתוח והסקת מסקנות מהמידע הגולמי במטרה לשרת את מקבלי ההחלטות. המקצוע המתואר רלו...
קורס הכשרת דירקטורים ונושאי משרה בכירה- גמול השתלמות נוכח התמורות הרבות שחלו בעולם העסקים, הארגונים המתפתחים, הגופים המוסדיים והניהול, הן בהיבטים המשפטיים, והן בהיבטים הפיננסיים והתפעוליים, מנהלי הארגונים הבכירים ו/או נושאי משרה נדרשים ומצופים כיום להתמודד עם מגוון השלכות העולות מהתפתחויות אלו. לפ...