fbpx

אז מה נכון לך ללמוד? אנחנו נעזור לך

מהרו להרשם כבר עכשיו, אנו נחזור אלכם ונדאג שמקומכם שמור איתנו.

    חייל משוחרר ? לקראת שחרור ?

    מגיע לך עד 80% מימון מטעם הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים * עד 5 שנים מהשחרור

      ועדות גמול

      מטרתו העיקרית של ההסכם בנושא גמול ההשתלמות, שנחתם כבר ביום 10.5.79 בין נציבות שירות המדינה לבין הסתדרות ההנדסאים והטכנאים (שהייתה החלוצה בנושא) היה לתגמל את העובדים המדורגים בדירוג ההנדסאים והטכנאים, על הכשרה מקצועית העולה על הנדרש לתפקיד שבו הם משובצים ובתנאי שההכשרה וההשכלה קשורים לתחום ביצוע התפקיד אותו הם ממלאים.

      במשך השנים, נחתמו הסכמים דומים עם יתר האיגודים המקצועיים. כיום, קיימים הסדרים בנושא גמול ההשתלמות בכל הדירוגים בסקטור הציבורי, דירוג המהנדסים, דירוג האקדמאים במח”ר. דירוג עובדי מדינה, דירוג מנהלי ,חברות ממשלתיות, לרבות מערכת הביטחון, שב”ס, צה”ל ומשטרה.

      תנאי-סף או דרישות לביצוע קורסי הגמול.

      גמול השתלמות א’ – תוספת שכר בעבור 400 שעות לימוד (סך כל שעות הלימוד בקורסים שנערכו במוסד מוכר)

      גמול השתלמות ב’ – תוספת שכר בעבור 400 שעות לימוד נוספות.

      בכל אחד מהגמולים, נדרש לצבור לפחות 200 שעות בתחום המקצועי (הצר) של התפקיד ועוד 200 שעות בתחום העשרה (הרחב) של העיסוק. ניתן להגיש בקשה, גם על סמך 400 שעות קורסים שכולם בתחום הצר של התפקיד. כל קורס חייב להיות מוכר ומאושר במשרד החינוך

      על מנת להשלים גמול השתלמות, יש להשתייך לדירוג השכר המתאים ולצבור 12 שנות לימוד לפחות.

      ניתן להשלים את קורסי גמול ההשתלמות בתקופת זמן של עד 5 שנים –  ביצוע הקורסים בחמש שנים שקדמו לבקשה לוועדה. כל קורס צריך להיות בהיקף של לפחות 40 שעות. בקורסי שפה זרה עד 80 שעות. לעובד שיש כפל תארים, כך למשל טכנאי מוסמך שיש לו גם תואר הנדסאי – התואר השני יוכר לגמול השתלמות א’ או גמול השתלמות ב’.

      ועדות גמול ההשתלמות הסקטוריאליות פועלות בהתאם לאמות-המידה שנקבעו בהסכמים קיבוציים בין המעסיקים/ המדינה והאיגודים המקצועיים. לכל דירוג יש ועדת גמול משלו, נהלים משלהם וקריטריונים להגשת הגמול.

      הסתדרות ההנדסאים טכנאים מובילה את ההישג.

      דירוג הנדסאים טכנאים –  מכללת אתגר עובדת בסינרגיה ובתיאום עם הסתדרות ההנדסאים והטכנאים. עובדי –בסקטור הציבורי בדירוג טכנאים מוסמכים או הנדסאים, יכולים לשפר את משכורתם ואת מרכיבי ההפרשה לפנסיה שלהם באופן משמעותי, להרחיב את הדעת וליהנות ממגוון של קורסים בתחום המקצועי – הצר ובתחום הרחב – ההעשרה שמציעה לכם מכללת אתגר

      הקריטריונים והדרישות לקבל גמול השתלמות– עובד בדירוג טכנאי/הנדסאי, תעודות סיום המעידות על לפחות 400 שעות השתלמות שהוכרו על ידי וועדת הגמול של הטכנאים וההנדסאים בהתאם לקריטריונים שנקבעו. קורסים עם זיקה לעיסוק ו/או למקצוע שהסתיימו ב-5 השנים שקדמו למועד ההגשה, כאשר לפחות 200 מהן בתחום המקצועי הצר ו200 בתחום ההעשרה,

      כיום תוספת השכר להנדסאים וטכנאים מוסמכים לגמול א’ עומדת על סכום של 328 ₪ לערך לכל העובדים. התוספת לגמול ב’ נקבעת ע”פ הדרגה של הטכנאים בשכר במקום העבודה, לדוגמא: עד דרגה +40 הסכום כמו בגמול א’ ומדרגה 41 ומעלה התוספת עומדת על 430 ₪ לערך. (הסכום נקבע על ידי ההסתדרות בלבד). יש לשלם דמי טיפול יחד עם הגשת המסמכים והתעודות הנדרשות, את גובה הסכום קובעת ההסתדרות.

      דוגמאות לקורסים מקצועיים להנדסאים טכנאים:

      • העשרה מקצועית טכנולוגית.
      • יישומי מחשב- כל קורסי המחשוב מעל 40 שעות.
      • ניהול תכנון ובקרת פרויקטים.
      • ניהול ידע בארגונים.
      • ניהול איכות ואבטח איכות.
      • ניהול מערכות משולבות.
      • חוזק חומרים ותורת החומרים.

      קורסי בקרים מתוכנתים דוגמאות לקורסים בתחום ההעשרה להנדסאים טכנאים:

      • גישור.
      • שיפור השירות וניהולו.
      • חשיבה יצירתית.
      • אנגלית – שיחות מתחילים.
      • עריכה לשונית וכתיבה לשונית.
      • ניהול זמן.
      • קבלת החלטות.
      • ניהול משאבי אנוש .

      סבסוד שכר הלימוד – לחברים בקרן הידע של טכנאים והנדסאים ניתן לקבל החזרים כספיים עבור תשלום הלימודים ע”י קרן ידע הנדסאים טכנאים – לפי עשרה שקלים לכל שעת לימוד אקדמאית- זאת לזכאים לקרן בהתאם כללים הנהוגים בקרנות.

      Spread the love
      × כיצד נוכל לעזור?